lördag 1 mars 2008

Man e´ modern minsann

Ensam igen sedan några timmar tillbaka. Ensam men på mycket bättre humör än på länge.
Denna gången kunde pojkarna bara stanna över natten, men jag är glad för varje sekund vi får tillsammans. Nästa gång stannar dom längre.

Igår åt vi kungligt. Potatisgratäng med massor med grädde och vitlök. Till det helstekt fläskfilé. Bägge två har gått kockutbildning och är jätteduktiga på att laga mat. Efterätten stod jag för. Exotisk fruktsallad med sås gjord på bla vit choklad och ännu mera grädde. Det var så gott alltihop.

Efter middagen skulle jag födelsedagsfiras i efterskott. Blev utkommenderad på trappen en stund. När jag fick lov att komma in stod dom i vardagsrummet. Jag tittade på dom. Jag tittade på bordet och såg ingenting.
Efter ett par förvirrade minuter tittade jag i hörnet där min dator står. Där på skrivbordet stod en plattskärm. Min gamla skärm gick ju sönder och jag köpte en gammal begagnad bildrörsskärm i all hast. Oj så glad jag blev. Tyckte väl att dom hade lite mycket packning för att bara stanna över en natt.
Jag fick även en mössa. En sådan där trendig sak som ungdomar har nuförtiden. En som man drar långt ner i pannan och över öronen och som man kan ha både inne och ute. Passar väldigt bra till en skallig cancerpatient.
Blev så full i skratt när vi satt och spelade monopol nu på förmidagen. Alla tre med mössor långt neddragna över pannan. Morsan är modern minsann*L*

Det var så skönt igår kväll. Stim och stoj. Hög musik på stereon. Timbuktu tror jag dom hette. Riktig dunka dunka. Här har varit alldeles för tyst en lång tid nu.
Vid elva på kvällen gick vi ut på promenad. Sedan såg vi Mikael Persbrandst nya film på dvd. Kommer inte ihåg vad den heter men den var bra. Sent blev det och trött var jag. Men vad gjorde det. Sova finns det ju all tid i världen för.

Detta besöket var rena energikicken för mej. Hoppas att jag kan leva på det ett tag framöver.
Om inte så kommer dom ju snart igen.

2 kommentarer:

Tintomara sa...

Det låter som du hade en riktigt lyckad festdag! :-)

Jag Hellen sa...

Hej Tintomara!
Äntligen. Jag har undrat så mycket hur du mår. Skönt att du har dina nära och kära hos dej.
Skickar massor med varma styrkekramar till dej genom cyberrymden.
Bea