onsdag 26 mars 2008

Feber

Fick feber sent på påskaftons kväll. På morgonen fick jag åka in till akuten. Blev hemskickad med antibiotika. Febern hade inte gått ner på påskdagen och fick ta en ny vända till akuten. Dom konstaterade att febern antagligen beror på ett virus som antibiotikan inte biter på. Var feberfri under gårdagen men i natt vaknade jag av att jag frös. Då visade termometern på 38,1. Äter febernedsättande som det vore cornflakes ungefär. Nja inte riktigt men får inte ta dom vid behov utan måste peta i mej var sjätte timme. Har ständig kontakt med onkavdelningen och min cytosyrra. Nu ska jag höra av mej på fredag om inte febern har gått ner. Jag är feberfri just nu och hoppas att det håller i sej. Var och gjorde en dosplaneringstomografi inför strålningen igår (hur fanken orkade jag det?) och har nu flera kryss ritade på min överkropp.
Jag är otroligt trött. Fem dagars feber tar på krafterna. Krafter som jag inte har efter alla cellgiftsbehandlingar.
Det här inlägget blev väldigt kliniskt men orkar inte lägga in några känslor i det hela just nu.
Håll tummarna med mej att febern nu håller sej borta.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars dej, vännen!
Jag tänker på dej massor ska du veta!Krya på dej!
Styrkekramizar / Helena

Nina sa...

Hoppas att du får bukt med viruset..

Med alla kryssen på dig får du se dig själv som en dyrbar picasso tavla...

Massor med kramar till dig

Anonym sa...

Klart vi håller tummarna! Nu måste du bli frisk och samla krafter.

Kram Sara (bra med kramar genom datorn för de smittar inte ner dig med elaka bakterier eller virus)

Kristallen/Obs ny bloggadress: www.kristallens.blogg.se sa...

Hoppas att det vänt för dig nu för jag vet det tar så himla hårt på krafterna o säkert ännu värre nu efter den sista taxen. Va nu rädd om dig o Krya på Dig fort fort.

Krya på dig kram från Christel

Jag Hellen sa...

Tack Helena. Vaknade med 37, 8 i temp. Tar det lugnt nu och dag och än så länge har den inte stigit utan tvärt om gått ner lite. Lustigt det här tycker jag. Men det kanske var det sista nu. Hoppas det i alla fall.

Kramar Bea

Jag Hellen sa...

Nina. Jo jag är så vacker. Svettades nästan bort kryssen härom natten. Har själv fyllt i dom igen. Det var jättesvårt på ena sidan. Fick nästa slå knut på mej själv.
Kram Bea

Jag Hellen sa...

Sara. Jo jag vill ju vara lite pigg nästa vecka när strålningen börjar
Virusfria datorkramar är väldigt bra i det här läget.
Du får en tillbaka av mej
Krrram Bea

Jag Hellen sa...

Nja Christel. Det ger sej inte riktigt. Lite feber nu i morse men lägre än vad det har varit innan iallafall så jag hoppas att det är på väg åt rätt håll.
Kram Bea