måndag 28 januari 2008

Var är lilla gumman?

Min lilla kattgumma är försvunnen. Hon var hängig igår. På kvällen verkade hon bättre och gick ut. Sedan har jag inte sett henne.
Det händer då och då att mina katter har mått lite dåligt.
Dom har varit ute, kanske ätit något som inte har varit så nyttigt. Det brukar gå över efter någon dag.
Ville avvakta med lilla gumman. Nu har jag dåligt samvete att jag inte tog henne till vetrinären.
Katter drar ju sej undan när dom inte mår bra. Hoppas innerligt att hon inte ligger därute någonstans och har somnat in, eller nästan ännu värre, ligger och lider. Jag har letat och ropat efter henne flera gånger under dagen men utan resultat.

Annars har det varit en bra dag. Var ute och gick på förmiddagen. Har fått draghjälp nu i två dagar och orkat att gå riktiga långpromenader. Det går mycket lättare när man är två och går och pratar med varandra.
När jag kom hem satt det en blombukett vid handtaget på dörren. Det var min jobbarkompis M som hade varit och lämnat den. Jag blev så glad. Synd att jag inte var hemma bara.
På eftermiddagen kom en annan jobbarkompis. Mer blommor. Nu har jag två underbara tulpanbuketter hos mej.
Vi fikade och pratade, både om stort och smått.
Tyvärr kunde jag inte riktigt koppla av, då mina tankar hela tiden gick till min lilla gumma.
Hoppas, hoppas att hon är i livet och kommer hem igen.

4 kommentarer:

Tintomara sa...

Hoppas att din kattgumma kommer till rätta! *ber till kattgudinnan Bast* Det gör de ju oftast, visserligen, men i alla fall, visst blir man galen av oro när de bara försvinner! Temperaturen borde inte leda till katastrof åtminstone. Eller hur det nu är där du bor? (Här har det svängt från -7 grader till +2 under det senaste dygnet.)

Mette sa...

Åh Matilda! Det är Matilda hon heter va? Hur har det gått?

Kram

Jag Hellen sa...

tintomara. Tack! Be på du, det verkar behövas. Hon är inte hemma än. Kan jag också be till henne? Visste inte ens att det existerade en kattgud. Har du någon länk jag kan gå in på? Eller du kanske kan berätta lite om henne?

Här har det varit plusgrader ända sedan hon försvann. Katter klarar ju ganska stark kyla. Men det är det att hon inte var riktigt frisk när hon försvann...
Kram Bea

Jag Hellen sa...

Ja, Mette. Det är Matilda. Hon är inte hemma än. Jag är så fruktanvärt orolig. Jag har letat och ropat idag också men inte ett spår. Jag ska gå ner till affären och sätta upp en lapp på tordag. Imorgon går det ju inte pga av min jävla sjukdom som styr mitt liv numera.
Ursäkta var tvungen att spy lite.

Kram Bea