måndag 10 december 2007

Den stora knöljakten

Läkarbesök idag. Jösses, jag blev alldeles genomknådad. Doktor Annika var mycket effektiv när hon kände igenom bröst, armhålor, hals, och ljumskar i jakten på knölar. Allt kändes som det skulle. Mina levervärden var bra. Hon kände även vid revbenet, där det känns som det är något, men inget kändes onormalt. Det går alltså inte att säja varför jag känner som jag känner. Vi avfärdade det med att det nog är övergående. Så det får vi hoppas att det är också.

Fick lite information om cellgiftet Taxotere som jag ska ha efter jul. Biverkningarna är betydligt fler på Taxotere än på EC. Jag kommer att få kyla ner mina händer och fötter under behandlingen, för att cellgiftet inte ska komma ut i finger och tåspetsarna. På det sättet förhindrar man att naglarna lossnar.
trötthet, värk och svamp i munnen är också biverkningar.
Kortisondosen kommer att tredubblas.
Så det kommer att bli tuffare förstår jag. Det som är positivt är att jag kan börja räkna ner när behandlingen med Taxotere börjar. Jag får ha det som motivation när det blir jobbigt.

Har gått och blivit förkyld. Näsan rinner och huvudvärken ligger på lur. Hoppas nu bara att jag kan få min behandling på torsdag. Det blir den sista för i år.
Så 2007 slutar med cytostatika och 2008 börjar med samma sak.

Men.... Det är bara en kort liten sekund i ett långt liv.
En fis i universum som man säjer.

Det får man väl stå ut med....

3 kommentarer:

Anonym sa...

bea,Min Vän;
Du vet varför jag inte skriver så ofta nu men i dag är jag hemma och "kollar av" datan i dag.

Har läst Dina bloggar; Du, Kloka, Starka, Svaga och Unika Kvinna!

Du stod ut i går.
I dag.
Och i Framtiden!

Kram:
Tisa

Jag Hellen sa...

Tisa. Hoppas att du har det bra. Var du än är.
Glad att du hör av dej när du kan.
Massor med kramar!
Bea

Anonym sa...

Så bra att du blev genomknådad och att hon inte kände något!!!
Kram
Lena