onsdag 29 augusti 2007

Operationskomplikationer.

Nu har det gått 2 veckor sedan jag opererades. Jag förstog inte innan hur komplikationerna efter operationen skulle bli.
På insidan av överarmen både har jag och inte har känsel. Det surrar och stramar i den. Armhålan känns som om någon kör upp ett par fingrar i den. Hårt. Ändå är känseln helt borta där. Där bröstet har suttit surrar det också. Ibland känns det som om någon nyper om hela bröstet hårt, hårt. Jag kan inte höja armen mer än en bit över huvudet, inte heller böja den ordentligt bakåt. Det är fortfarande lite svullet under armhålan och där bröstet har suttit. Hoppas att det inte blir mer vätska så jag behöver tömma igen. Jag har en bh som jag måste ha 24/7. Den trycker ihop hela bröstkorgen så jag känner mej som en uppstoppad korv. Jag hoppas att jag slipper den snart. Det kliar under den ibland på ryggen så jag får ta en skurborste med skaft och klia mej med. I bh:n har jag en skummgummibit eller vad jag ska kalla den. Nu när bröstet inte är så himla svullet så ser det ganska normalt ut med kläderna på. Förrutom att den glider iväg ibland så då ser det väldigt konstigt ut. Ibland vaknar jag på nätterna av att det värker i armen och där bröstet har suttit.
Jag har fått övningar av sjukgymnasten som jag gör flera gånger om dagen. Jag hatar verkligen att vara begränsad i min rörlighet. Jag vill komma igång och simma och jag har tänkt börja med yoga. Men det får vänta ett tag men jag tänkar ligga i så det blir bra snabbt. Allt blir vad man gör det till och jag tänker göra vad jag kan för att det ska bli så bra som möjligt.
Det här är mitt liv och det är jag som bestämmer. Så det så!

Augusti 27th, 2007 at 14:16

Inga kommentarer: